برگزاری مراسم معارفه استاندار گیلان با حضور وزیر کشور

در مراسمی با حضور وزیر کشور، هادی حق‌شناس به عنوان استاندار جدید گیلان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش میراث‌آریا، در مراسمی با حضور وزیر کشور، هادی حق‌شناس به عنوان استاندار جدید گیلان کار خود را آغاز کرد و از خدمات اسدالله عباسی قدردانی شد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان در این مراسم گفت: خدمات ارائه شده نظام به مردم تمام کشور از جمله گیلان ستودنی است اما این استان به خدمات بیشتری نیاز دارد.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به تلاش‌های عباسی در طول خدمات سه ساله در استانداری گیلان تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های گیلان باید از ظرفیت نخبگان مدیریتی که تعدادشان بسیار زیاد است، بیشتر استفاده شود.

امام جمعه رشت توجه به محیط زیست را مهمترین اولویت این استان خواند و گفت: در گیلان به موضوعاتی نظیر مدیریت پسماند توجه کافی نشده است.

آیت‌الله فلاحتی افزود: وضع زباله در سراوان و نفوذ شیرابه به سفره‌های آب زیرزمینی، وجود ۲ رودخانه آلوده در رشت از جمله موضوعات بسیار نگران‌کننده در حوزه محیط زیست است.

 او اظهار کرد: تعطیلی شرکت‌ها در استان، تغییر کاربری در بخش کشاورزی و نیاز استان به گسترش بخش کشاورزی، توجه به منابع آبی و برق از دیگر اولویت‌های مورد توجه در استان است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در آیین معارفه استاندار جدید این استان در سالن شهدای فراجا رشت، با اشاره به عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در گیلان، گفت: دولت باید شاخص‌های توسعه را در استان ارتقا دهد.

مهراد گودرزوند چگینی با قدردانی از وزیر کشور و هیئت دولت برای انتخاب حق‌شناس به عنوان استاندار، افزود: دولت چهاردهم همچون دولت پیشین استاندار نخبه‌ای را برای گیلانی‌ها برگزیده است.

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس دوازدهم با اذعان به اینکه بسیاری از شرکت‌های صنعتی و تولیدی در گیلان تعطیل و نیمه تعطیل هستند و دولت باید فکر ویژه‌ای در این رابطه داشته باشد، خاطرنشان کرد: اشتغال و توسعه گردشگری در استان گیلان تقریباً بکر است و باید این ظرفیت در استان فعال شود.

 استاندار سابق گیلان توفیق خدمت برای مردم گیلان را یک افتخار برای خود دانست و گفت: در طی ۱۴۰۸ روز خدمتم در استان، همواره برای رشد، تعالی و توسعه استان تلاش کردم و این را یک وظیفه برای خود می‌دانستم و امیدوارم که مردم از من راضی باشند.

 اسدالله عباسی با بیان اینکه نرخ بیکاری در گیلان به نسبت کشور پایین‌تر است، تصریح کرد: صدور مجوز بهره‌برداری یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در استان است و در این مدت ۴۴۰ پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی با میزان سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان صادر شد که برای ۱۳ هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است.

او با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی یکی از اهداف دولت سیزدهم در کشور بوده است، بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده ۳۸۹ واحد تولیدی راکد در استان گیلان در دولت سیزدهم احیا شد.

او  افزود: در این سه سال به زیرساخت‌های ریلی در گیلان توجه شد که از آن جمله راه آهن رشت-کاسپین به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.

هادی حق‌شناس استاندار جدید گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه برای حل مشکلات مردمان این دیار باید حتی از جان خود هم مایه بگذاریم، گفت: در گیلان باید از ثروت گردشگری نهایت بهره را ببریم، همانطور که در دیگر استان‌ها از جمله مازندران به آن توجه شده است.

 استاندار جدید گیلان افزود: از این رو باید زیرساخت‌های راه، حمل‌ونقل و گردشگری را در این استان فراهم کنیم.

 او با اشاره به استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی در حل مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف، گفت: با اعتبارات دولتی نمی‌توان مشکلات کشور را حل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071401039
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha